Bicomtherapie

bioresonantie_bicom_apparaatDeze therapie is gebaseerd op bioresonantie middels apparatuur en elektroden. De Bicom wordt in eerste instantie diagnostisch gebruikt: het patroon van verstoringen wordt bij de patiënt vastgesteld. Vervolgens wordt er een relatie gezocht tussen deze verstoringen en mogelijke oorzaken (zoals virussen en bacteriën). De bron van het verstoorde evenwicht in het lichaam wordt op deze wijze opgespoord.

De bicom wordt vervolgens vooral ingezet om patiënten te behandelen. Zodat ze in eerste instantie minder last hebben van de klacht. Uiteindelijk is het streven om klachtenvrij te zijn. In de meeste situaties wordt dit doel bereikt.

Therapiecombinaties

Het principe van de bicomtherapie vindt zijn wortels in de biofysische geneeskunde. De bicomtherapie kan ingezet worden bij allerlei klachten en kan eveneens gecombineerd worden met andere vormen van therapie (zoals orthomoleculaire geneeskunde, fotonentherapie, stressmanagement).

Klachten en symptomen

Er worden patiënten bij ons behandeld met uiteenlopende klachten. De diversiteit geeft tevens de mogelijkheden van deze therapie aan. Zo komen er patiënten met:

• huidproblemen
    • buikklachten,
    • darmproblemen, etc.

Sporters en rokers

Ook mensen die willen stoppen met roken of die willen afvallen, weten hun weg naar onze praktijk te vinden. Tot slot wil ik nog de sporters noemen die baat hebben bij de therapie; niet alleen bij een gezondheidsprobleem, maar ook voor of na de wedstrijd. Of gewoon om gezond de winter door te kunnen komen met een zwaar trainingsprogramma.

Voor alle leeftijden

Bicomtherapie is voor alle leeftijden geschikt; de oudste patiënt die we in de praktijk behandeld hebben was 90 jaar oud en de jongste 3 maanden oud. In onze praktijk vinden behandelingen alleen plaats op maat. Elke behandeling is individueel. Dit heeft te maken met het feit dat de problematiek, maar ook de belastingsdrempel individueel is. We hebben alleen resultaat als we onder deze belastingsdrempel van de individuele patiënt blijven.

Achtergrondinformatie kunt u vinden op www.fitronics.nl.

Nuttersvoetpad 5
7631 AW Ootmarsum